بررسی گلکسی A12 سامسونگ و شناخت ویژگی آن
خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
دو شنبه 28 شهريور 1401برچسب:, :: 19:24 :: نويسنده : علی محسن زاده

Samsung Galaxy A12 گوشی هوشمند مقرون به صرفه جدید سامسونگ، جانشین جدید گلکسی A11 با مجموعه ای از دوربین های چهارگانه، باتری بزرگتر، تراشه و ظاهری متفاوت است.

در سال 2019 سامسونگ گلکسی A10 را در ابتدای سال به عنوان یک گوشی هوشمند اقتصادی معرفی کرد که نیازهای مصرف کنندگان اصلی را با قیمتی مقرون به صرفه برآورده می کند. پس از گلکسی A10، گلکسی A10s و گلکسی A11 مسیر گوشی های هوشمند پایین رده سامسونگ را ادامه دادند و اکنون A12 نیز از آن پیروی می کند.

در نگاه اول، گلکسی A12 در مقایسه با گلکسی A11 گوشی هوشمند بهتری برای خرید به نظر می رسد که به دلیل طراحی بهتر پشتی و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی همراه با 4 دوربین عقب و باتری بزرگ آن، این حس اولیه را پوشش می دهد.

با توجه به وضعیت فعلی بازار موبایل در ایران، جای تعجب نیست که گلکسی A12 یکی از پربازدیدترین محصولات در رده زومیت باشد. بنابراین، با افزایش محبوبیت این گوشی مقرون به صرفه سامسونگ، تصمیم گرفتیم عملکرد آن در جهان را به شما نشان دهیم، در واقع با بررسی ویژگی های گوشی a12 میپردازیم.

طراحی و ساخت

گوشی‌های ارزان‌قیمت عموماً بدنه پلاستیکی دارند، زیرا مواد اولیه اولین انتخاب سازندگان گوشی‌های هوشمند برای حفظ قیمت آن‌ها است. به همین دلیل بدنه گلکسی A12 با پلاستیک پوشانده شده است. اما برخلاف گلکسی A11، بدنه دستگاه دارای سطح صافی است که از خروج اثر انگشت از بدنه جلوگیری می کند.

به لطف خطوط مورب در پنل پشتی، گلکسی A12 به خوبی در دست قرار می گیرد و لیز نمی خورد. اما در کمال تعجب این خطوط تنها بخشی از پشت گوشی را می پوشانند و به نظر می رسد کره ای ها طراحی یکپارچه پنل پشتی را فدای بیشتر نمایان شدن لوگوی SAMSUNG کرده اند و بخشی از قاب دستگاه صاف است. سیستمی که تنوع طراحی را جذاب‌تر می‌کند. با هم ترکیب نمی‌شوند پنل پشتی Galaxy A12 دارای یک ماژول دوربین چهارگانه در کنار یکدیگر به شکل مربع است. در زیر دوربین فلاش LED دستگاه قرار دارد.

صفحه نمایش 6.2 اینچی گلکسی A12 به لطف لبه های باریک بالا و کناری، حدود 83 درصد از نمای جلو را دارد. اما حاشیه پایین کمی ضخیم تر است. سامسونگ جزئیات محافظ صفحه نمایش را ارائه نمی دهد. بنابراین استفاده از شیشه برای محافظت از صفحه نمایش برای کاربر تصمیم معقولی به نظر می رسد.

پنل جلویی بیشتر به A12 شباهت دارد تا A10 و A10s بیشتر شبیه A11 است. در حالی که دوربین سلفی گلکسی A11 درون حفره صفحه نمایش قرار دارد، نسل جدید کره ای ها دوباره به قطره اشک در بالای نمایشگر روی آورده اند.

در سمت راست دستگاه به همراه دکمه تنظیم صدا، دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت را مشاهده می کنید. در سمت چپ دو اسلات سیم کارت و یک اسلات کارت حافظه جداگانه وجود دارد لبه بالایی دستگاه میکروفون دوم و لبه پایینی گوشی اسپیکر، میکروفون، جک هدفون و پورت USB 2.0 Type-C را در خود جای داده است.

به طور کلی کاربران از روکش مات قاب عقب دستگاه و بافت متفاوت آن نسبت به مدل قبلی خوششان می آید; اما ما می خواهیم از سوراخ نمایشگر سامسونگ A12 برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کنیم

نمایشگر و بلندگو

در محدوده قیمت گلکسی A12، پنل های LCD رایج ترین پنل های نمایشگر هستند. گوشی مقرون به صرفه سامسونگ از صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT LCD با وضوح 1560 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی 264 پیکسل استفاده می کند. این پنل به اندازه مدل های FHD روشن و خوانا نیست و زاویه دید آن کمی محدود است.

در تست‌های زومت، حداکثر روشنایی گلکسی A12 در حالت دستی به 260 نیت و در حالت خودکار به 295 نیت رسید که هر دو نتیجه در مرکز نمایشگر ثبت شدند. بنابراین کاربر روشنایی بیشتری را در وسط صفحه نمایش نسبت به قسمت های بالا و پایین آن درک خواهد کرد. گلکسی A12 عملکرد ضعیف تری نسبت به نسل قبلی از نظر حداکثر روشنایی نشان می دهد.

یکی دیگر از نقاط ضعف نمایشگر گلکسی A12، عملکرد کند سنسور نور محیط در مواجهه با نور مستقیم است. زیرا روشنایی صفحه در کمترین زمان افزایش می یابد.

صفحه نمایش گلکسی A12 سامسونگ 98.8 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد، میانگین خطای رندر رنگی 4.2 دارد و دمای رنگ 8361 کلوین آن روند قابل توجهی را به سمت رنگ های سردتر نشان می دهد. سامسونگ نیز مانند گلکسی A11 به کاربر اجازه نمی دهد تا پروفایل رنگی را در این گوشی تغییر دهد.

اسپیکر تک کاناله گلکسی A12 فاقد کیفیت، حجم و وضوح صدای عالی است. اما عملکرد آن برای کارهای روزانه چندان بد نیست. برخلاف محصولات هزار دلاری خود، دستگاه مقرون به صرفه سامسونگ از جک هدفون 3.5 میلی متری استفاده می کند و با یک گوشی ساده توگوشی عرضه می شود.

نرم افزار و رابط کاربری

کره ای ها گلکسی A12 را با اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی Samsung One UI Core 2.5 به طور پیش فرض عرضه کردند. کلمه Core در نام رابط کاربری گلکسی A12 مخفف ارتقاء رابط کاربری برای گوشی مقرون به صرفه سامسونگ است. 
اگرچه برخی از ویژگی‌های One UI مانند Secure Folder، سرویس پرداخت اینترنتی سامسونگ و Samsung Pass در One UI Core قابل مشاهده نیستند، رابط کاربری ویژه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ از اکثر ویژگی‌های One UI بهره می‌برد و کاربران احساسی نخواهند کرد. خیلی خالی

به لطف همکاری کره ای با دیگر غول های فناوری، زمانی که اندروید روی گلکسی A12 راه اندازی شد، علاوه بر اپلیکیشن های بومی سامسونگ، سرویس های فیسبوک، نتفلیکس، اسپاتیفای و مایکروسافت از جمله آفیس، وان درایو، لینکدین و اوت لوک نیز در دسترس خواهند بود. تلفن، که فقط می تواند لغو شود. بله، آنها را نمی توان حذف کرد!

با وجود اینکه گلکسی A12 چنین سخت افزار قدرتمندی ندارد، رابط کاربری و نرم افزار بدون هیچ مشکل جدی کار می کنند. اما گاهی در حین اجرای برنامه ها، انیمیشن ها و ژست های حرکتی کند هستند.

بهره وری و کارایی

سامسونگ گلکسی A12 از یک پردازنده 12 نانومتری مدیاتک هلیو P35 با چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. تراشه میان رده مدیاتک از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 برای پردازش محتوای گرافیکی استفاده می کند.

رم Helio P35 LPDDR3-1866 و LPDDR4x-3200، حافظه eMMC 5.1، صفحه نمایش 1080p با نرخ نوسازی 60 هرتز، ضبط و پخش ویدیو با سرعت 1080p@60fps H.264، H.265 و کدک HEVC، 5 عدد از بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می کند. .
گلکسی A12 در سه نسخه عرضه می شود: 1. 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی. 2. حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه 64 گیگابایتی; 3. 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. ما یک نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشتیم.

خلاصه

گلکسی A12 خالی از ضعف نیست. اما وقتی نوبت به قیمت آن می رسد، می توان از نقاط ضعف آن چشم پوشی کرد. صفحه نمایش گوشی مقرون به صرفه سامسونگ به دلیل حداکثر روشنایی کم برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید چندان مناسب نیست، از طرف دیگر ترجیح می دهیم سامسونگ از دوربین زاویه باز با کیفیت بالاتر یا تراشه قدرتمندتر برای عکسبرداری در شب استفاده کند. . . او به جای دوربین های ماکرو و فوق عریض بی اثر در گوشی هوشمند خود، این کار را انجام داد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: